Sidor

onsdag 30 augusti 2017

Redo på björntröja

Kommer någon av er ihåg min rosa björntröja? Den som var så mjuk och skön? Nå, det visade sig att den inte alls blev använd många gånger innan den förpassades till skåpet. Fast jag hade förtvättat tyget så krympte det ändå en aning till när jag tvättade den färdiga tröjan och då blev ärmarna en halv cm för korta. Just så där att det inte kändes bekvämt att ha den. I helgen bestämde jag mig äntligen för att försöka rädda den. Jag klippte bort alla muddar, gick till Eurokangas och köpte resår i matchande färg och sydde på nya (och längre) muddar.
Slutresultatet blev bättre. Mycket bättre. Dels så passar den bättre, dels tycker jag tyget gör sig med den gröna mudden. Tröjan kunde vara lite längre och halsringningen lite mindre, men så blir det när man klipper bort mudd - en del av tröjan följer med. Som mysplagg här hemma tror jag nog att den ska funka i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar