Sidor

söndag 12 juli 2015

Baggy byxa

 
Tuffa byxor åt lillkillen! För en knapp månad sedan läste jag av en slump på en annan blogg att det skulle finnas mönster till Nosh byxa "Baggy" i tidningen Suuri käsityö 5-6/2015. Jag hann till butiken dagen före följande nummer kom ut och köpte den sista tidningen. Byxan är kul och sitter bra på lillkillen efter följande ändring: jag ritade av storlek 92 på bredden och 104 på längden. Magfickan är också klippt efter 92:ans storlek och lillkillen får nog inte in händerna i den, men han är ändå inte så intresserad av fickor så det gör inget! De tvåfärgade muddarna är ett eget påhitt. Tyget är mjukt och ganska tunt, jag ska sy ett par i lite tjockare college till hösten tror jag.

Tyvärr kan jag inte säga så mycket positivt om själva tidningen, beskrivningarna känns krångliga och dessutom var mönstret felritat så att jag måste börja med att korrigera mönsterarket innan jag kunde rita av det. På grund av felet har de lagt upp det här mönstret som .pdf som går att skriva ut härifrån - ett litet tips till alla sysugna! Midje- och benmuddar får man lägga till själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar