Sidor

söndag 27 september 2015

Fleeceoverall med klös

Det blir kyligare och höstigare oavsett om vi vill det eller inte... Förra vintern använde lillkillen flitigt både en fleeceoverall och en merinoullsoverall, under skaloverallen eller under längre bilresor eller till och med under vinteroverallen de där få riktigt kalla dagarna. Fjolårsdräkterna har i varje fall blivit korta i både ärmar och ben så det fanns ett behov av nya. Först ut en ny, lejonmönstrad fleeceoverall, storlek 98. Jag har utgått från mönstret "Chilly Season" Ottobre 6/2014 som är en fodrad fleeceoverall med sned dragkedja och finns i storlekarna 62-86. Jag struntade i fodret, förstorade upp mönstret till 98, lade till ytterligare 2 cm längd i överkroppen och valde att sätta dragkedjan mitt fram istället. Just det, jag lade också till ett hakskydd. Jag måttade mot den urvuxna medan jag gjorde ändringarna. Den färdiga dräkten såg enorm ut men provbilderna visar att det nog blev riktigt bra - lite växtmån men inte för mycket. Dragkedjan blev lite sned längst ner, men det påverkar ju inte funktionen så det gör inget.
Kommer någon ihåg att jag faktiskt har sytt en fleeceoverall i det här tyget tidigare? Den var bara lite mindre... :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar