Sidor

söndag 18 oktober 2015

Tröjor i användning

En pingvinälskande kille har inget tålamod att vänta på att en ny tröja - med pingviner på!- fotograferas i vackert dagsljus innan den tas i användning. Om man ser den på morgonen ska den sättas på bums! Fågeltyget, som eventuellt har pingviner på sig och eventuellt någon helt annan fågel, heter Kaino och är ett fint PaaPii-tyg som jag köpte på senaste "tygernas natt". Jag köpte det från Pehemiä. I beskrivningen stod det att tyget var grått, och så såg det också ut på bild, men jag tycker nog att det går mera i beige. Lillkillen är nöjd i varje fall och det går bra att kombinera med många olika färger, först ut är blått och svart som ni ju ser. Raglanmönstret är eget.
En annan tröja som väl inte har visats på bloggen är lego/duplotröjan. Från början hade den raka ärmslut men lillkillen gillade inte riktigt att de gled upp och höll på så jag sydde på muddar häromdagen istället. Nu fungerar den bra! En baströja man blir rätt glad av, tyg från Mussukat. Mönster är Ottobres "Spot fish" som jag förstorat upp till en 98:a och ritat lång ärm till.

2 kommentarer:

  1. Det där legotyget har jag också en bit av. Tänkte att det skulle bli något till min brorson, som nog är ungefär jämngammal med din son.

    SvaraRadera
  2. Hahaha.. han vet vad han vill den pojken!! Känns bra! Jättefina tröjor!

    SvaraRadera