Sidor

söndag 20 mars 2016

Boyfriend cardigan?

Tydligen finns det nu för tiden något som heter "boyfriend cardigan", pojkvänskofta? Om jag förstått det rätt är det en lite för stor kofta som ser ut som om man lånat den från sin pojkväns garderob. Det må vara som det vill med den saken, den här koftan kommer i varje fall från makens garderob, eller materialet till den gör det i alla fall. I ett tidigare liv var denna kofta en V-ringad merinoullströja i storlek M. Efter att ha hamnat i syrummet pga konstiga hål på ärmen och legat till sig närmare ett år blev det denna skapelse åt mig själv. Jag klippte bort midje- och ärmmuddarna, kortade av ärmarna (och klippte samtidigt bort hålen), klippte upp den mitt fram och klippte ytterligare bort halsringningen. Sedan fållade jag nederkanten, sydde på ärmmuddarna igen och så kantade jag hela öppningen med remsor klippta från en kasserad kashmirtröja. Den har ingen stängningsmekanism ännu och jag vet inte om den kommer att få det heller, den funkar ganska bra som öppen kofta tycker jag - i alla fall hemma i soffan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar