Sidor

torsdag 28 april 2016

Pyjamas

Pyjamasar är ju alltid bra att ha - även om detta inte var tänkt att bli ett nattplagg från början. I nyaste Ottobre (3/2016) fanns det ett t-shirtmönster som verkade trevligt. Då lillkillen tidigare förhållit sig skeptiskt till kort ärm, och det nu dessutom inte är så särdeles varmt ännu, förlängde jag ärmarna och sydde en långärmad variant. Resultatet blev så där, ärmarna blev för breda och tygkombinationerna pyjamaslika tyckte jag. Nå, det var inte hela världen - ett par matchande byxor efter Nosh baggymönster (utan ficka) gick snabbt att sy och nu har lillkillen en ny favoritpyjamas. Bra så!

1 kommentar:

  1. Så gulligt och färgglatt. Har själv inte än listat ut vilken söm jag borde ha till trikå så jag har helt lagt ner det där efter det enda försöket. Har ju snöat in på broderi för hand och med maskin istället. Min man tycker att jag borde ägna mig åt att sy lite nyttiga saker istället. Typ som du gör, gissar jag. Lagade dock en mössa och ett par kalsonger åt honom så han har inte klagat på sistone. Även om han själv är en fena på symaskin, men inte så gärna syr.

    SvaraRadera