Sidor

tisdag 19 juli 2016

Sportigt linne

Jag gör mitt bästa för att få tillbaka lite av den kondition jag tappade i vintras när sjukdomarna avlöste varandra, och vad motiverar väl bättre än snygga träningskläder? Snygga och bekväma... Det som finns i butikerna sitter inte alltid som jag vill, så när jag hittade det här tyget i Eurokangas visste jag att jag ville testa att sy ett träningslinne av det. Materialet är okänt, polyester/elastan kanske? Det känns i alla fall så där som träningskläder ofta känns, lite slinkigt och rätt så stretchigt. Jag utgick från Plantain-mönstret som är en lite utsvängd t-shirt, storlek 38, och ritade om ryggen på fri hand. Mitt bak strök jag fast glitterstjärnor, strykpå-arken är från Tiger och stjärnorna är utstansade med en stjärnstans.
Jag är annars väldigt nöjd med linnet men i och med att tyget är rätt tungt och stretchar åt två håll kunde jag ha gjort det lite kortare, nu växer det på längden när man använder det :)

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Ser snabbt ut också =) Med det kommer väl konditionen tillbaka fort som attan!

    SvaraRadera