Sidor

lördag 4 februari 2017

Beställningströja med Pikachu

Lillkillen såg en hutlöst dyr plastleksak i butiken som han med allt våld ville ha. Leksaken i fråga var en liten Pikachu med tillhörande boll (som jag inte har någon aning om vad de heter). Han har sett äldre barn spela Pokemon Go och tydligen snappat upp att det är häftigt och coolt. Jag var i varje fall hård och vägrade öppna plånboken, däremot kom jag med ett kompromissförslag: Om du får en Pokemontröja? Jadå, det dög som tur och jag fick en utmaning som hette duga. Slutresultatet blev som tur bra och både jag och lillkillen är nöjda.
Gul trikå köpte jag från Eurokangas stuvbitslåda, resten av tygerna hade jag hemma. Då det turkosa tyget inte räckte till en hel tröja fick ryggen bli gul, det funkar ju det med. Ögonen är för övrigt ritade med svart textiltusch på vit trikå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar