Sidor

lördag 20 maj 2017

Sommarens första t-shirts

T-shirts… hur kan det vara så svårt att hitta ett så enkelt plagg som sitter någorlunda på en? Kroppen har ändrat lite - fyra veckor av sjukdomar som avlöste varandra i början av året satte sina spår - och höfterna är exempelvis lite slankare än förra sommaren. Inga drastiska förändringar, men ändå sitter alla t-shirts jag sydde förra året så där halvbra och känns obekväma. I år hade jag faktiskt tänkt köpa ett gäng och spara sytiden till något roligare, men så lätt gick det ju inte. Jag tillbringade ett antal timmar i ett köpcenter och provade otaliga modeller men nej, det gick inte att hitta något jag gillade! Jag vill ju ha lagom figurnära, holkärm, halvstor urringning, utan något konstigt mönster eller tryck… Så min shoppingtur slutade i Eurokangas där jag köpte några snygga tyger istället.
Först ut: Röd och olivgrön t-shirt och en ny version av mitt egenritade mönster från ifjol. Båda är fullt användbara men ärmarna blev onödigt vida och veckar sig mot ryggen. Jag ritade senare om ärmen och minskade ärmhålet och sydde några till, det kommer ett inlägg om dem senare!

2 kommentarer:

  1. Tycker du gjort ett toppenjobb! Ser ju fantastiska ut! Bra jobbat.

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att kunna få det som man vill-utan att behöva flänga i affärer i jakten på det perfekta!

    SvaraRadera