Sidor

lördag 19 augusti 2017

Lapptäcke till liten Frida

Igår skedde ännu ett meningslöst våldsdåd, den här gången i Åbo - min hemstad sedan 17 år (även om vi lämnade den till förmån för grannkommunen för en månad sedan) och staden där lillkillen är född. På tisdag kommer vi igen att gå över torget där det skedde, lillkillen och jag, när lillkillens dagklubb börjar för hösten. En dag som bara borde präglas av iver och spänd förväntan, men som nu kommer att ha en skugga över sig. Jag hoppas att lillkillen får förbli lyckligt omedveten om vad som har hänt, vi vuxna får istället försöka gå vidare utan att låta rädslan begränsa oss. Mitt i all sorg passar jag i alla fall på att fira livet - det här lapptäcket är ett beställningsjobb till en alldeles ny liten flicka.
Storasyster fick ett när hon föddes, så då måste ju lillasyster också få ett. Den här gången blandade jag stora och små lappar för att prova på något nytt. Lapparna är en mix av gamla och nya tyger, precis som det ska vara. Baksidan är mjuk och tunn mikrofleece.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar