Sidor

lördag 1 oktober 2011

En annan liten filt

Innan jag sydde den blåa lilla filten sydde jag en annan, mycket färgstark filt (storlek 56*68 cm). Då hade jag en bit vadd i gömmorna så den syddes med bakstycke i IKEAs hjärttyg och fodrades med sagda vadd. Djungel- och lejontyget är från Hemtex, båda köpta för ett antal år sedan - ursprungligen påslakan och dynvar. Det rosa/gulrutiga är nytt tyg från IKEA, det vita tyget med djur i cirklar är en överbliven nederkant av en IKEA gardin och den blå bården är 60-tals marimekkotyg.

De svarta grejsen högst upp är delar av klädnypor, jag fotade täcket hängande... Och utan att stryka det, oj vad det var skruttigt. Men ganska fint med alla djur tycker jag!

4 kommentarer:

  1. Å så fint!! Vem är det till?

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, det blir svårt att välja vem det blir till - det är flera babyn på kommande till vänner o släktingar. Kanske jag får dra lott? :)

    SvaraRadera
  3. Fin filt! Och vilka härliga tyger du satt tillsammans!

    SvaraRadera
  4. Ett helt underbart lapptäcke åt en liten baby!Jättefina tyger i härliga färger!

    SvaraRadera