Sidor

fredag 6 juli 2012

Snorkfröken

Jag fortsätter piffa till färdigköpta kläder, det är en kompromiss som passar mig. Man får vara kreativ direkt och slipper arbetet med att först sy enfärgade t-shirts, bodyn eller varför inte väskor. Jag brukar passa på och köpa på mig ett litet lager när jag hittar förmånliga bodyn eller t-shirts i butiken, så kan jag sedan kasta mig rakt på det roliga när det uppstår ett presentbehov - som vid en födelsedag.


Den här gången blev det snorkfröken i fleece, med lite broderade detaljer. Från början hade jag tänkt göra mumin, men när jag hittade en stump gult broderigarn i gömmorna så ändrade jag mig och gjorde hans flickvän istället. Snorkfröken sitter på en randig body och är en present till en liten schweizisk flicka. Förhoppningsvis är den rätt storlek till hösten när behovet av långärmade kläder igen är lite större.
För övrigt så är jag ännu symaskins- och pysseltillbehörslös eftersom vårt flyttlass försenats pga papperstrassel. Alltid är det något som strular. Tur att solen skiner i alla fall så man kan njuta medan man väntar!

1 kommentar: