Sidor

söndag 1 juli 2012

Elefant

När jag flyttstädade insåg jag att jag hade precis så mycket vadd kvar att det räckte till en elefant. Och i "tygbitar som är så små att jag borde slänga dem"-högen fanns det två bitar grönmönstrat tyg som precis räckte till öron. Så vem är jag att ignorera dessa tecken från högre makt? Det var helt enkelt nödvändigt att sy en elefant! Samma mönster som senast och turkosprickigt kändes som en bra kombination med örontyget. Svansen gjordes så lång att det gick att göra en liten knut på den, visserligen lite grisknorrskänsla så här i efterhand, men det gör väl inget. Ett lyckat litet projekt tycker jag :)

4 kommentarer:

  1. Snygg. Jag kom att tänka på ett gammalt inlägg hos mig som passar temat.
    http://klockarbarn.blogspot.se/2010/04/ballonger-och-skon-sang.html

    SvaraRadera
  2. Dom prickiga elefanterna är ju som alla vet en sällsynt art så du gjorde världen en välgärning när du tillät detta exemlpar att se dagens ljus :D .... och fin blen "hen"

    SvaraRadera
  3. 5 myror är fler än 4 elefanter... var det inte så den hette. I allafall jätte söt elefant!

    SvaraRadera
  4. Himla söt blev den! Knorren på svansen var lite pricken över i, tycker jag.

    SvaraRadera