Sidor

onsdag 19 juni 2013

Egen omlottröja

Inspirerad av den gamla omlottröjan och utrustad med, vid det här laget välbekant, randig trikå gav jag mig på ett eget omlottprojekt. Först googlade jag inspiration och tips i en oändlighet, sedan ritade jag ett eget mönster (!) och till sist klippte och sydde jag. Och något som liknar en tröja blev det ju. 
Jag siktade på storlek ca 60, svårt att säga vad det landade på. Ärmarna är i alla fall rejält vidare än på 80-talströjan, undras om det är bra eller dåligt... 
Och gällande kanterna gjorde jag det lätt för mig, en invikning och så stretchsöm på. Då är det bara att vänta på att den kan testas då, idag är det en månad kvar till beräknad ankomst!

4 kommentarer:

  1. Jättefint designat plagg!! Mycket roligare så här, med två olika färgkombinationer av tyger! Jaha? Då är det bara sluttampen kvar! Skönt! Det lilla pyret har ju en hel drös med fina plagg att prova :)

    SvaraRadera
  2. Så fin den blev!
    Jag har en del omlottröjor, men har inte använt dem.
    Det är så jobbigt med tröjor till små bebisar, för de glider bara upp hela tiden. Däremot är det rätt bra nu på sommaren, för det blir luftigare än att ha en body :-)

    SvaraRadera
  3. Verkligen härlig med både färger och mönster, jättefin! Lycka till med magen!

    SvaraRadera