Sidor

lördag 10 januari 2015

Ny Ottobretröja

Årets första Ottobre (1/2015) fanns i butiken redan igår och fick följa med mig hem. Jag hade hoppats på ett bra shortsmönster, men det kommer kanske först i sommarnumret... Det som däremot fanns i parti och minut var fyrkantiga tröjor med överstort axelparti. Lite åttiotal kanske, men värt att prova. Det fick bli tröjan "Smart Guitars", storlek 92, i tyger jag hade hemma: mörkblå stretchfrotté och röd stjärntrikå. Tygkombinationen blev bra tycker jag, men jag är lite tveksam till modellen. Nå, för det första är den ännu för stor för lillkillen så då är det ju svårt att säga något vettigt om passformen, men jag tror nog ändå inte att det blir fler tröjor av det här mönstret.
Måste ändå säga att tröjan var väldigt snabb- och lättsydd, det gick på en timme från start till slut utan att sprättkniven behövde tas fram, så gillar man den här stilen kan mönstret nog rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar