Sidor

söndag 26 april 2015

Gubbkofta igen

 
Inför sommaren tänker jag mig att det förutom en mängd t-shirts åt lillkillen även är bra att ha något att dra över sagda t-shirts när det blir lite kyligare. En kofta helt enkelt, eller i det här fallet en gubbkofta. Jag har sytt en tidigare och nu blev det en till. Den är, liksom den förra, väldigt rymlig men bättre så än att han växer ur den lagom till midsommar. Busstyget är ett lite tjockare Jacquardvävt tyg som passar bra just till koftor eller byxor tycker jag. Dessutom är det ju himla fint. Både tyget och den randiga muddväven kommer från Nosh så dessutom är hela koftan ekologisk! 

2 kommentarer:

  1. Vilken gullig kofta till lilla gubben! Min lilla gubbe hade älskat den. Allt som har fordon av något slag är tummen upp för hans del.

    SvaraRadera
  2. Nu har du sytt en massa snyggt igen! Härlig garderob måste den lillkillen ha :-)

    SvaraRadera