Sidor

söndag 31 maj 2015

Jeansfabrik?

Två är kanske inte direkt massproduktion, men det är i alla fall fler än ett. Lillkillen håller på och växer ur vårens collegebyxor så han behöver nya. Så här till sommaren tänkte jag att tunna tåliga byxor ändå kunde vara ett bättre alternativ. Jag hittade två lämpliga bitar tunt jeanstyg i Eurokangas stuvbitslådor, ett mindre och ett mera slitet, och sydde två par jeans med mudd i midjan och benen. Det finns säkert bra färdiga mönster men jag utgick från shortsmönstret "Explorer" från Ottobre 3/2015 som jag just sytt och visste att passade lillkillen runt magen/rumpan och förlängde benen enligt mitt vanliga collegebyxmönster. Första paret ut, med blårandig mudd, blev väldigt precisa i storleken så följande par förlängde jag ytterligare med hopp om att de ska passa även i slutet av sommaren! Riktiga fickor, dekorsömsgylf och stjärnnit (prymknapp) vid ena fickan. Jag är nöjd och lillkillen har heller inte klagat. Bra så!

1 kommentar:

  1. Vilka snygga byxor! Och diggar shortsen du har gjort längre ner också :-)

    SvaraRadera