Sidor

lördag 29 augusti 2015

Restbitspyjamas


Jag försöker just nu sy bort de där besvärliga restbitarna från tygskåpet, de där som inte räcker till ett helt plagg men som är för stora för att slängas (dvs allt som är större än 10*10 cm...) De minsta lapparna sparas för framtida armbågslappar/fickor/lapptäcken men de där halvstora bitarna vill jag bara bli av med så jag kan köpa nya tyger!! :) Att jag dessutom sparar på gamla kläder jag ska sy om vid något tillfälle gör väl inte heller saken bättre. Nå, nu blev det i alla fall en pyjamas åt lillkillen, de gröna päronen är en restbit som räckte till ett par tights/byxor med lång mudd och ett par ärmmuddar. Det randiga och det vita tyget har varit t-shirts i vuxenstorlek i ett tidigare liv och fick bli en tröja efter vanliga tröjmönstret. Här använde jag även upp ett par restremsor till halsringningen (sparar också muddbitar som är längre än typ 5 cm) och därför blev halsringningen vit på framsidan och grön på baksidan. Den tvåfärgade halsringningen blev faktiskt riktigt lyckad, kanske jag gör lika på någon annan tröja i framtiden!

1 kommentar:

  1. Du har då riktigt fått in det här med att kombinera omaka tyger! Jättefin pyjamas!

    SvaraRadera