Sidor

lördag 7 november 2015

Baggybyxa i brunt

Sådana här baggybyxor har jag sytt tidigare och det är en modell som växer tycker jag. Det blir nog ännu flera innan året är slut :) Det är samma ändringar som tidigare som gäller, ytterligare några centimeter längd bara...
Tyget är från Nosh, brun denimjersey som jag fick när jag köpte ett kilo överraskningstyger därifrån för en tid sedan. Jag blev väl inte direkt överlycklig över just det här tyget, vad gör man med en ca 30 cm bred, brun remsa? Jo, man vänder det på avan och på fel led och så syr man ett par så här snygga byxor :) Tyget stretchar både på längden och på bredden så jag lade helt enkelt mönsterdelarna och ligga på tyget istället för att stå som de borde. Hela byxan är sydd i samma tyg men muddarna och linningen är med rätsidan utåt, resten med avan. Bra blev det!

1 kommentar: