Sidor

torsdag 28 januari 2016

Babynest 2.0

Det här är ett syuppdrag som jag fick av kusinens kompis. Ett babynest! Jag har sytt ett tidigare och det här blev nästan likadant, några små förbättringar fick det (hoppas jag i alla fall). Tyget har beställaren själv valt men jag köpte kantbandet - det är samma färg som ugglornas fötter och näbbar om någon undrar över färgvalet :) Det syns kanske inte riktigt på foto.  
Den här gången sydde jag kantband runt nedre öppningen och lyckades faktiskt få till det riktigt snyggt! När det var gjort valde jag att ännu sy fast en liten ögla mitt på. Det är för att man ska kunna dra snöret igenom det för att få babynestet mera stängt nertill om man vill. Jag är helt säker på att jag har läst någonstans i en blogg om någon som gjort en liknande funktion på sitt babynest med ett knapphål, men nu har jag så klart ingen aning om var.
Vill man sy ett eget babynest rekommenderar jag att googla "sy babynest", det finns mängder av beskrivningar. Svårt är det inte även om det är tålamodsprövande vid fler än ett moment och kräver sin beskärda del knappnålar...

1 kommentar:

  1. Superfin ju! Du är ju ett jäkla syproffs vid det här laget! Sjyst att du alltid länkar vidare/tillbaka eller ger tips på sökord. Och heder åt de som inte tar cred för andras idéer, en kategori fint folk du ju alltid har ingått i :)

    SvaraRadera