Sidor

söndag 24 januari 2016

Klänning med kontrastmudd

Klänning till bonusguddottern! Hon börjar bli stor, det här är storlek 74/80 (omgjort tröjmönster från Ottobre 1/2016), så det går inte att använda vilka spillbitar som helst längre. Som tur fanns det en rejäl bit kvar av det här tyget med efterlysta skogsdjur fast jag sytt en tröja åt lillkillen och en t-shirt åt storkusinen av det. Det underlättade kanske att jag gjorde ärmarna i annat tyg på tröjorna. Nu kombinerade jag det med turkos mudd i ärmslut och hals, ärmmuddarna är långa så de går att vika upp vilket lite förlänger användningstiden.

1 kommentar:

  1. Så fint - som alltid! Tack för tips om att träna på gamla t-shirtar och sömmen. Jag har ingen Honeycomb men jag är säker på att någon av de sju sömmar jag har borde passa bra, även om jag tycker jag provat alla. Tror mer det ligger i handlaget än i maskinen.

    SvaraRadera