Sidor

onsdag 3 augusti 2016

Finklänningsplaner


Jahapp, så var man tillbaka i stan då och det känns som det är tillåtet att börja tänka på höstens sömnad. Symaskinen är på service som bäst så det finns dessutom gott om tid att tänka! Lillkillens klädskåp är proppfullt så han lär klara sig några månader med de kläder han har :) Jag behöver en del basplagg och mannen kunde ha användning av en t-shirt eller två... Den stora utmaningen är dock ett bröllop i november som jag gärna skulle vilja sy min egen klänning till. Jag har ett tyg hemma som kunde vara lämpligt och när jag - lite av misstag - kom in på McCall's hemsida i söndags och såg att de sålde alla mönster för $2.49 så klickade jag hem ett sådant med. Det är M7385, verson C jag siktar på.
Ja och eftersom frakten var $15 för 1-3 mönster så fick två andra också slinka med, ett för trikåtyger och ett för blommigt bomullstyg :) Jag har aldrig sytt ett McCall's-mönster tidigare så vi får väl se vad jag tycker om det .

Då gäller det bara att vänta på att få hem mönstret, provsy, göra ändringar, provsy igen, träna på att sy osynligt blixtlås osv. Och sen KANSKE våga sätta saxen i fintyget och sen KANSKE ha en bröllopsoutfit. Puh, vi får se, men det här projektet lär bli höstens följetong...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar