Sidor

fredag 12 augusti 2016

Luvtröja åt lillkillen

I senaste numret av Ottobre (4/2016) fanns det ett mönster på en luvtröja med raglanärm, som i all sin enkelhet såg tilltalande ut. Jag råkade ha en bit av PaaPii:s ljuvligt mjuka stretchcollege med trianglar på hemma (kan någon säga tyghamster?) och sydde därför en hoodie åt lillkillen. Helt höll jag mig så klart inte till mönstret; jag skippade magfickan, fodrade luvan och satte resårband i huvöppningen. Storleken är 104/110: bredden är 104 men fram- och bakstycket är förlängt med en storlek och ärmarna med en halv. Den går bra att ha redan nu men har en liten växtmån.
Jag var lite osäker på det här med huva på inneplagg innan jag sydde den här tröjan, det blir ju så pamsigt under en jacka. Men i det här vädret, och förhoppningsvis många veckor till, fungerar den ju utmärkt utomhus utan ytterligare ytterplagg, så det finns redan planer på en uppföljare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar