Sidor

torsdag 8 december 2016

Finskjorta med björnar och glitter

Den här fina skjortan är ett samarbete mellan mig och lillkillen. Han har valt tyget och jag har sytt! Tyget blev en vit flanell med grått tecknat landskap med björnar, ekorrar och glitter. Lillkillen älskade det vid första ögonkastet, björnar och glitter är ju en fantastisk kombination :) Riktigt bra val enligt mig också! Modellen är "little Richard" i storlek 110 ur Ottobre 3/2014, ett mönster som har relativt få delar och som är rätt lätt att få ihop. En sak jag ändrat är knapparna, istället för att kämpa med mängder av knapphål och knappar så satte jag tryckknappar överallt.
Översta knappen knäpps aldrig så där fick det bli dekorationsknapphål på båda sidorna istället.
Ärmsprundet och nedre kanten fållades med hjälp av stjärnmönstrad snedslå.

2 kommentarer:

  1. Vad fin! Är det juloutfiten? :)
    Känns som att det är mer praktiskt med tryckknappar till ett litet barn än vanliga knappar också, förutom att det ju förenklar sömnaden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det är både jul- och nyårsoutfiten! :)
      Jag gillar tryckknappar, så mycket enklare och snabbare än både vanliga knappar och blixtlås. Tryckknappar for the win!

      Radera