Sidor

torsdag 28 juni 2012

Packning pågår

Ikväll kommer flyttbilen som ska flytta hem oss till kalla norden igen efter ett par år i mitten av Europa. Det känns både roligt och skrämmande, vilken känsla som dominerar beror på stunden. Pysselrummet är i alla fall ihopsamlat; småprylarna är sorterade i diverse lådor (en bråkdel syns på bilden), tygerna är nervikta i plastbackar och symaskinen är redo för lastbilsfärd. Det positiva med en flytt är ju att man går igenom sina prylar och kan göra sig av med sådant man faktiskt aldrig använder, jag har försökt vara hård och slängt små skruttbitar tyg, halvtorra färger, restbitar av kartong osv. Nu tittar jag framåt istället och har redan mentalt börjat inreda mitt nya pysselrum. Om en vecka är flyttbilen framme, sedan blir det slappt semesterliv under juli men så småningom får jag packa upp allt igen, efter en tur eller två till IKEA :) 


Jag försöker köra på så gott det går med bloggen trots flytten (det där med tidsinställda inlägg är verkligen praktiskt!) men framför allt läsandet av andra bloggar kommer säkert att bli lite lidande, inte minst för att jag inte vet när jag har fungerande internet igen. Nå, om några veckor hoppas jag det är business as usual, jag får väl läsa ikapp då!

5 kommentarer:

  1. Hoppas att det blir lite varmare här i Sverige nu då...

    SvaraRadera
  2. Oj det måste ändå vara lite underligt att rycka tillbaka till Sverige, Själv bor jag i Kopenhman och saknar ofta Sverige, maten, doften, skogen, livet och den allmänna vänligheten og att allt är så rent och ordentligt. Hoppas att flytten kommer att gå bra! Lycka till och Välkommen hem!

    SvaraRadera
  3. Ja, att flytta har verkligen sina fördelar :)

    Välkommen till gamla Svedala

    SvaraRadera
  4. Hoppas att flytten går bra och att du snart kommit i ordning igen.. <3

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Vad spännande! Själv flyttade jag tillbaka till Sverige 1997 efter ett tiotal år i Italien, med några vistelsemånader x flera i Argentina och Spanien. Lycka till!!

    SvaraRadera