Sidor

söndag 15 februari 2015

Halv pyjamas

Lillkillen har en pyjamas där byxorna ännu passar (fast inte länge till) medan tröjan blivit för kort. Så jag sydde en ny pyjamaströja och tänker att jag kan sy byxor senare - om tröjan ännu passar när byxorna blivit för små! De befintliga byxorna är mörkblåa och till tröjan valde jag ett rött lammtyg med mörkblåa blommor. Jag sydde efter Ottobres "Smart guitars"-mönster från nyaste numret (1/2015), det är snabbsytt och som pyjamas fungerar det bra tycker jag. Lite smalnade jag av ärmsluten så de inte hasar upp allt för mycket under nattliga gymnastikövningar...
På en pyjamaströja kan man ju också passa på att testa lite nytt, det gör ju inte så mycket om det går fel, och här har jag sytt stickningar med vanlig raksöm runt hals- och ärmmuddar. Jag har nämligen sett att vissa gör det ibland (på diverse bloggar). På det här mönstret verkar det fungera, sömmarna har hållit ett antal på- och avklädningar så månne de inte håller i fortsättningen också!

1 kommentar:

  1. Smart sätt att förlänga användningstiden för pyjamasbyxorna!

    SvaraRadera