Sidor

lördag 21 mars 2015

Långärmat

En syblogg utan bilder är nog inte så rolig att läsa, men ibland när det bara inte går att få vettiga foton undrar man ju nog om det inte skulle vara bättre med bara text... I alla fall så har jag sytt åt mig själv igen, en ljusblå collegetröja med naturvita muddar. Modigt värre för en småbarnsmamma, men det finns ju till all lycka tvättmaskin! Tyget är tunn och smidig stretchcollege och för att biten jag hade skulle räcka sydde jag ärmarna i tre delar. Det blev som en triangelformad kil vid armbågen och fast det var en nödlösning blev den riktigt bra.
Mönstret har jag ritat själv - jag utgick från t-shirtmönstret och ritade långa ärmar, ändrade ringningen till båtringning och flyttade ut axlarna en aning. Hjälp och tips med ärmritandet fick jag härifrån, bra sida med mycket info!

1 kommentar:

  1. Jättesnygg tröja! Det är kul med nödlösningar som blir till roliga detaljer!

    SvaraRadera