Sidor

söndag 29 mars 2015

Två nya åt mig själv

Jag har fortsatt förnya min egen garderob. Först ut en röd collegetröja, sydd efter samma mönster som den ljusblåa. Och eftersom jag hade en lika stor tygbit att jobba med fick även denna tröja tredelade ärmar. Den här gången vände jag mittbiten (runt armbågen alltså) avig, det syns inte så bra på bilden men blev en rolig effekt. Det röda tyget är tunn stretchcollege från Eurokangas stuvbitslåda, randiga resåren är från Nosh.
Det andra plagget är en t-shirt, samma modell som de tidigare. Den är sydd i tunn och smidig trikå från Viljamin puoti, införskaffat under tygernas natt. Jag kantade med vit resår och tycker att resultatet blev vårigt och fint! Det känns riktigt bra att få garderoben uppdaterad och ännu bättre att jag syr så mycket jag kan själv. Får se om repertoaren breddas så småningom men t.ex. byxor är jag nog inte redo för ännu...

2 kommentarer:

  1. Kul att du syr till dig själv! Båda tröjorna ser ut att ha blivit jättebra tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jisses vad du producerar!!! :) imponerande!
    Åh va roligt att du syr till dig själv. Det är min dröm men jag har inte vågat mig dit riktigt ännu. Men att se dina alster är ju minst sagt inspirerande!

    SvaraRadera