Sidor

måndag 23 mars 2015

Vårmössa

Först var det varmt och sedan blev det kallt igen... Just nu kan man bra ha yllemössa utomhus igen, men när solen gassar på som värst blir det lite väl varmt. Så det var ju nästan ett måste att sy en vårmössa! Yttertyget är ett lite tjockare trikåtyg och så är den fodrad med tunn trikå. Fodertyget klippte jag från en utsliten t-shirt, lite återbruk alltså och därmed blev det också legitimt att vara med i Klockarbarns återbruksutmaning :) Kul att den dragit igång igen, jag ska försöka vara med så ofta det går!

2 kommentarer:

  1. vilka våriga fäger den har! Mössor är det mesta återruk som jag gjort tror jag. Älskar att sy mössor. Går snabbt och blir nästan alltid bra.

    SvaraRadera
  2. Verkligen en vårig mössa, gröna blad och knallfärg. Känns som ett gammalt tygmönster fast om jag förstod dig rätt så var inte yttertyget återbrukat.

    SvaraRadera