Sidor

måndag 24 oktober 2011

Födelsedagsbörs


En kompis som fyller år i november ska få en börs i födelsedagspresent. Jag tror att en grön börs är i hennes smak, jag hoppas det i alla fall. Tyget är marimekkos Potpuri som jag faktiskt har både i grönt och rosa (rätt små bitar, men ändå). Tyghuset har fina bilder på båda färgställningarna. Den här börsen är dessutom fodrad med ett annat marimekkotyg - en extravagans jag inte brukar unna mig när jag syr, fodret får oftast vara ett mycket billigare tyg - eftersom jag hade en restbit i lämplig storlek. Namnet på fodret vet jag inte, men det är vitt med trollsländor på. Nu ska börsen packas in och sedan skickas iväg så den kommer fram i tid. Hoppas den blir omtyckt!

1 kommentar:

  1. Fin! Den blir säkert en uppskattad present! :-)

    Tack så mycket! :-) Ja, det var en händelserik helg, och nu är det tomt innan man kommer in i vardagslunken igen.

    SvaraRadera