Sidor

tisdag 7 februari 2012

Halsduk - färdig!

Nu har jag stickat klart halsduken och sytt ihop den till en tub. Längden blev riktigt bra, den går precis två varv runt halsen utan att strypa mig eller vara för hängig. När jag började hade jag tänkt sticka hela i grönt, men under stickningens gång insåg jag att jag behövde lite variation för att se att jag kom framåt och för att orka sticka vidare. Så det fick bli ett fält i grönt, ett i blått och två i grått. Riktigt okej tycker jag, och lämpligt att få den klar medan kylan ännu håller i sig. 

4 kommentarer:

  1. Vilket jobb! Ja, eftersom jag inte kan sticka så att det blir jämnt och fint så blir jag mycket imponerad. :-)

    Ja, det var ju en bra idé med Alla hjärtans dag-dikter & -kort. OM jag skulle kunna få henne att tro att det var hennes egen idé. Annars är det kört. Haha!! Kan Själv! och Tvärtemot i alla väder! är ledord här hemma. ;-)

    SvaraRadera
  2. Det var ett bra val att blanda in fler färger. Det blev jättesnyggt ihop. Beundrar dig som orkade göra klart. Mosstickning är rätt långsam stickning tycker jag.
    Tur att du höll ut i alla fall för resultatet är jättefint.

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg! Har en helt i grå (dock köpt) som jag älskar.

    SvaraRadera