Sidor

lördag 25 februari 2012

Tvåminutersmössan


Min man behövde en tunn trikåmössa att ha under cykel-/slalomhjälmen när vädret är varmt, men ändå kallt... En mössa som aldrig syns, med andra ord. Jag gjorde det väldigt enkelt för mig och tog en kasserad t-shirt (den hade fått ett hål på ärmen), klippte ut två mösshalvor med en befintlig mössa som mall, och sydde ihop med vanlig raksöm. Som nederkantssöm använde jag t-shirtens befintliga söm. Passformen är helt okej utan insnitt, så eftersom den som sagt aldrig kommer att användas på egen hand orkade jag inte börja sy sådana. Den duger till vad den är - en "underhjälmenmössa". 

2 kommentarer:

  1. Hittade din blogg på pysselstafettens blog. Jag skall också vara med där v 11 ons. Jag kikade in här och märker att du har många idéer som intresserar mig. Så jag lägger mig som följare på din blogg.
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera