Sidor

fredag 14 september 2012

Yogaväska

 
En gång i veckan traskar jag iväg för att gå på yoga. Med mig har jag min yogamatta, mjuka byxor, vattenflaska, nycklar et.c. Hittills har jag kört med ryggsäck och mattan under armen, det går ju men det är inte idealiskt. Jag vill helt enkelt ha en enda väska som jag kan stoppa alltihopa i. Problemet är att alla färdiga väskor för yogamattor snarare verkar vara förvaringspåsar (typ tältpåse eller sovsäckspåse) och det fungerar ju inte riktigt som jag tänkt mig. Och alla mönster till yogaväskor som finns på nätet är i samma stil.
Så, fram med tyg och tillbehör - i mitt fall blått och orange tyg samt en dragkedja, den längsta jag hade men ändå för kort - och så saxen och symaskinen så klart. Efter en del funderande (och även sprättande) fick jag ihop något som verkar kunna fungera. En väska med boxade hörn för mattan och kläderna. 
Den är en bra bit längre än mattan så att mattan går in i väskan utan problem trots att endast halva väskan går att öppna. Kläderna ryms ovanpå, eller framför mattan. Jag antar att användning visar om den är bra eller inte!

2 kommentarer: