Sidor

tisdag 23 april 2013

Babypåslakan

Vissa saker går ju bara inte att fotografera på ett vettigt sätt... Det här är i alla fall babypåslakan som jag sytt av gamla påslakan. Det randiga har jag fått av mormor, kommer inte ihåg om det var från 1950-talet eller 1960-talet men rejält med år på nacken har det i alla fall. Lammlakanet har både jag och systrarna slitit på under 1980-talet. Nu är dessa före detta normalstora (eller nåja, lammlakanet var nästan vuxenstorlek - men 20 cm för kort för vanliga täcken!) påslakan förvandlade till miniatyrpåslakan. De är både miljövänliga och mjuka, perfekta för babyn med andra ord!

Storleken jag siktade på är 124*85 cm för att passa täcket som jag, och alla andra finländska mammor, får av staten. 

4 kommentarer:

  1. Täcket ni får av staten!!! Wow! Jag sydde också egna påslakan för ett tag sen, OCH egna täcken, eftersom måtten på täcken och påslakan är olika för i stort sätt varje fabrikör här i Sverige... Så nu har även jag ett eget mått ;). Nä, tror jag matchade något annat påslakanmått iallafall...

    SvaraRadera
  2. Heja finska staten!! Trevligt!

    SvaraRadera
  3. Vilken strålande idé att ge alla mammor ett startpaket! Lammpåslakanet var himla gulligt :)

    SvaraRadera
  4. Har inte hört något av dig på ett tag. Månne har du fullt upp med nytt i livet?

    SvaraRadera