Sidor

torsdag 17 oktober 2013

Pall till barnrummet

Jag fick syn på Arteks fina muminpallar och -stolar i en tidning och började fundera på om man kunde göra något liknande. Arteks priser är nämligen rätt saftiga, och för den delen så tycker jag inte att Aaltopallen är så vidare snygg heller. I hemmet hade vi redan en numera överflödig pall som antikbetsats i ett tidigare liv. Beväpnad med vit målarfärg och svart hobbyfärg gav jag mig således på den. Ett par penslar var också inblandade...
Tre lager vitfärg och lite tålamod samt en stadig hand senare blev resultatet denna Nalle Puh-pall, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd! Den blev faktiskt precis som jag hade tänkt mig. Och det vet ju alla som pysslar att inte händer varje gång :)

5 kommentarer:

  1. Jättehärlig!! Stadig hand du har! Förstår att du är nöjd! Ja, de ska gudarna veta att det ofta inte blir som man har tänkt..

    SvaraRadera
  2. pallen blev ju jättefin! du är duktig på att måla.

    SvaraRadera
  3. Den ska du absolut vara jättenöjd med! Den är hur fin som helst :) Jag är väldigt imponerad över din stadiga hand ;)

    SvaraRadera
  4. Oj trodde du hade använt stencil :) Superfin pall!

    SvaraRadera
  5. Vänta lite nu, har du målat det där själv? Mycket imponerad, verkligen superfint!

    SvaraRadera