Sidor

måndag 7 december 2015

Återbruksmössa

En kashmirkofta som fått ett märkligt hål (slitage, olycka, mal??) fick ett nytt liv som vintermössa åt mig själv. Den är väldigt skön och mjuk och rätt så stor och pösig. Det är dock medvetet, ibland går jag ut med glasögon och då brukar mössor ha en tendens att trycka skalmarna obehagligt mot huvudet. Jag har alltså använt koftans nederkant som nederkant på mössan för att slippa fålla något. Koftan var dock inte tillräckligt stor förvatt hela mössan skulle rymmas på bakstycket så baktill på mössan finns det flera sömmar, koftans sidosömmar och så mössans "mitt bak" söm. Så är det ibland med återbrukat. Tofsen gjorde jag av garnrester jag hade hemma. Jätteskön mössa i alla fall, mer kashmir åt folket!
Kolla också in Klockarbarns julutmaning!

5 kommentarer:

  1. Kashmir ja. det är gosigt! Söt mössa!

    SvaraRadera
  2. Låter väldigt mjukt och varmt, vacker färg.

    SvaraRadera
  3. Mössor ska var lite extra stora så att man kan dra dem lite extra långt ner när smällvintern kommer.

    SvaraRadera