Sidor

onsdag 18 januari 2012

Sminkväska 2

Det här fjärils-/ballongtyget köpte jag strax innan jul, och jag hade redan nästan hunnit glömma bort det. Skäms på mig. I alla fall är det här försök två i serien sminkväskor med dragkedja och det gick nästan lika bra som försök ett. Lite krångel vid skarven mellan dragkedjans slut och sidosömmarna, men det blev ändå okej. Kan det bero på att jag har ett rätt så grovt blixtlås? Måste försöka hitta någon bra beskrivning på hur man ska göra "på riktigt" för att se om det går att få det ännu snyggare. En liten flärp blev det också på sidan, i samma tyg som fodertyget. Storlek ca 14 x 18 cm.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser ut som att du börjar få riktigt bra kläm på att sätta in blixtlås!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar flärpen. Har också sytt dit flärpar på necessärer jag sytt. Så bra att hålla i dem när man ska stänga och öppna.

    SvaraRadera
  3. Oj, kan jag beställa en sminkväska också i något härligt tyg? Skulle dock behöva en som är aningen mer avlång tror jag...

    SvaraRadera