Sidor

måndag 26 november 2012

Återbruksutmaning - gardinnecessär

Ja, necessärtillverkningen är igång igen och den här som har sitt ursprung i en Ikea-gardin borde ju passa in i återbruksutmaningen. Det är fortfarande lika roligt att vara med, men tyvärr har jag inte kunnat spendera så mycket tid i syrummet den här veckan. Nästa vecka ser inte så mycket bättre ut, men sedan hoppas jag att det lättar. 
Samtidigt som jag sydde gardinnecessären sydde jag två till shoppen: en i Tampellas retrojultyg och en i Marimekkos härliga rosa-orangea tyg.
Ja, och så funderar jag ju på ny symaskin - kommentera gärna under föregående inlägg om ni har tips eller goda råd att dela med er av! Varningar och avskräckande exempel ryms också med...

Och hos Klockarbarn finns det mera återbruksinlägg :)

7 kommentarer:

  1. Så fina de är..
    Borde kanske sätta igång o sy.. Du inspirerar..

    SvaraRadera
  2. Jag skriver om min nya maskin. Blir nog inlägg om den imorgon. Dina necessärer är superfina!

    SvaraRadera
  3. Härliga tyger till fin,fina necessärer!! Hoppas shoppen går bra!

    SvaraRadera