Sidor

torsdag 8 november 2012

Sminkväska

Svägerskan, som beställde förklädet, frågade också om jag har någon necessär eller något liknande i gömmorna, gärna i blått. Ja, något liknande skulle väl kunna vara den här börsen men på necessärfrågan svarade jag sanningsenligt nej - och fortsatte med några fula ord om dragkedjor. Saken klar. Eller inte, jag hittade nämligen ett nytt sätt att sy den där förbenade dragkedjan på som jag bestämde mig för att prova och faktiskt så blev det väl bäst hittills! Måste läggas på minnet. I alla fall ledde testandet till att jag nu har en liten necessär (eller kanske snarare sminkväska, storleken är ca 24 x 14 cm) så det finns valmöjlighet med andra ord. Utsidan är bekant för vissa vid det här laget, marimekkos Tantsu i blått från 60-talet, insidan ljusblå. 

1 kommentar: