Sidor

måndag 5 november 2012

Återbruksutmaning - pappershjärtan

Måndag igen och november visar sig från sin gråaste sida... Tur att återbruksutmaningen finns som piggar upp! Idag har jag gjort världens snabbaste pyssel, en hjärtgirlang. Den är inspirerad av en bild jag såg på pinterest men jag gjorde mina hjärtan med lite färre pappersremsor än originalbilden ser det ut som.
Ja, hjärtana är alltså gjorda av några pappersremsor jag klippt till av använt papper och häftat ihop, sedan är de uppträdda på en garnstump och hängda i mitt pysselrumsfönster. Det hela tog tio minuter, max. Lite juliga känns de kanske fast jag gjorde dem i vitt papper, men julen närmar ju sig så det får vara. Kanske jag gör en i juligare färger lagom till advent, vi får se! Och se på andra pyssel kan vi som vanligt hos Klockarbarn... :)

6 kommentarer:

  1. De är ju så fina! Kul att återanvända tidningar det blir gulligt men ändå lite tufft.

    SvaraRadera
  2. Finemangsiga! Inte helt fel att ha i fönstret en sådan här vädermässigt tråkig månad!

    SvaraRadera
  3. Sanslöst fina bilder framförallt! Förutom fint pyssel.

    SvaraRadera
  4. Gillar också bildena pyssel i min smak:-)

    SvaraRadera
  5. Det borde kunna bli mitt och dotterns pyssel för dagen. Jag ser framemot att sätta igång!

    SvaraRadera