Sidor

onsdag 7 november 2012

Z är för zebra

På uppdrag har jag sytt ett nytt barnförkläde. Förklädet skulle ha ett Z på magen, annars inte så specifika önskemål. Nu kan man ju göra saker lätt för sig, eller så kan man göra det svårt. Jag brukar tendera att välja den svåra vägen... Så, istället för att nöja mig med en helt vanlig bokstav ville jag göra en zebrabokstav, vilket i sin tur ledde till googlande, ritande och tygtryckande innan jag äntligen kunde sy på bokstaven. Och så tyckte jag att zebran skulle se bättre ut på enfärgat tyg än på randigt, så jag gjorde förklädet i två tyger istället för ett och det innebar ju också ett extra arbetsskede. 
Tur att slutresultatet blev bra, eller hur? (Och hoppas att beställaren också tycker det :)

3 kommentarer:

  1. Inte rätt bra, jättebra blev det! =o)
    Vilken gullig zebra!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint, och ambitiöst, Z. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Det blev ju jättefint! Tror också att zebran hade "försvunnit" lite mot en mer mönstrad bakgrund. Det enkla är ibland det vackraste, men ofta lönar det sig faktiskt att lägga ner det där extrajobbet också!

    SvaraRadera