Sidor

måndag 19 november 2012

Återbruksutmaning - reflex

I novembermörkret behöver man minsann en reflex eller två för att synas. Här har jag sytt mjuka reflexer av marimekkostuvbitar och "sy på"-reflexband. Snöre och säkerhetsnål fästs i öglan upptill och sedan är det bara att sätta fast en reflex eller två på jackan. Alla reflexer syns ju inte så bra som man skulle vilja, men det här reflexbandet är riktigt reflekterande och bra.
Det här är mitt bidrag till veckans återbruksutmaning, fler bidrag hittas hos Klockarbarn!


13 kommentarer:

  1. Dina reflex är ju dessutom mkt snyggare än de man köper.

    SvaraRadera
  2. Åh vad smart, en sådan måste jag också göra! Min mamma har en stickad reflex av reflexgarn, den funkar också riktigt bra faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Supersnygga och superbra tips!

    SvaraRadera
  4. Åhh himmel! Snacka om snygga! Me like! <3

    SvaraRadera
  5. Skitsnygga reflex asså!

    SvaraRadera
  6. Snygga reflexer! Kanske jag skulle sy moderna reflexer till ungdomarna så dem tar på sig reflexer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte lätt att få ungdomarna att bära reflex. Kanske det blir mer lockande om de gör sina egna =) Ska iaf tipsa dem!

      Radera
  7. Gäller bara hitta reflex som syns bra.. Jättesnygga

    SvaraRadera
  8. Snygga reflexer är ju verkligen kanonbra!

    SvaraRadera
  9. Super bra grej, och mycket snyggare än vanliga-köpe reflexer!

    SvaraRadera
  10. Coola! Har tänkt att jag också måste skärpa mig och ha mer reflex på mig! En reflexmössa har jag tänkt på. Var har du köpt reflexbandet?

    SvaraRadera