Sidor

tisdag 23 februari 2016

Liten omlottbody

Vi har vänner som väntar smått till sommaren och vad passar bättre till en sommarbaby än en glassbody? Som tur hade jag precis en så stor (liten) bit av det här tyget i skåpet att det räckte till en omlottbody i storlek 50/56. Mönstret är från Ottobre 1/2012, "Happy Squirrel", som är omritat till omlottbody - ursprungligen är den ihopsydd i sidan. Det är storlek 50 men den är rymlig.
Jag satte knytband på insidan av bodyn och ritade det inre framstycket så att det räcker med ett knytband. I sidan är det två knappar som är fästa i bomullsband som jag sytt fast i sömsmånen. I grenen är det också två knappar. En hel omlottbody med bara fyra knappar och en rosett - inte illa! Beroende på babyn kan det ju bli en hel del blöj- och klädbyten på en dag och då är det rätt skönt att inte behöva kämpa med band och knappar i onödan :)

2 kommentarer:

  1. Roligt att se hur du förändrat mönstret, och fint blev det också!

    SvaraRadera
  2. Smart! Kanske jag anammar din metod om jag ger mig på att sy en omlottbody igen för att minimera knappisättningseländet ;-)

    SvaraRadera