Sidor

lördag 6 februari 2016

Mjuka små hängselbyxor

I nyaste Ottobre (1/2016) fanns det ett så sött mönster på små hängselbyxor i trikå, "Koala" heter det. Öppning i grenen och långa benmuddar som går att vika upp. Alldeles för små för lillkillen så klart, men storlek 74 är lagom för bonusguddottern! Och man behöver väl inte ha någon desto större anledning för att sy ett par byxor än att man har lämpligt tyg hemma? Söta ekologiska kossor från Mussukat fick sällskap av mintgrön mudd. Gifter sig fint tycker jag :)

Nu ska man ju egentligen inte fokusera på de små fel man gör när man syr men eftersom jag faktiskt gjorde ett par regelrätta misstag så skriver jag ändå om dem så att jag kanske inte gör om dem i framtiden. Först av allt klippte jag ut framstycket för brett, jag blandade det med en modell med knapplist fram. Det löste jag genom att sy ett veck mitt fram - något som faktiskt blev riktigt snyggt tycker jag! För att få grenöppningen att matcha bakstycket fick jag bredda grenöppningen på bakstycket, hoppas att det inte påverkar funktionen. Och så till kantningen av samma område... Jag sträckte mudden för mycket i kurvorna, alltså skrynklar sig byxorna i grenen som ju ses på fotot. Förhoppningsvis syns det inte med en söt flicka i byxorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar