Sidor

måndag 8 februari 2016

Musikatter på magen

"Musikatt"-tyg i kombination med randiga ärmar, hit eller miss? Det här är en tröja efter Ottobres raglanmönster* från nummer 6/2014 som jag sytt efter en gång tidigare. Det är ett brett och kort mönster och förra gången sydde jag bredd 92 och längd 104. Nu när den tröjan börjar bli passlig på bredden börjar ärmarna vara för korta... Så det nya alstret är alltså bredd 92 och längd 110! Lite växtmån på alla håll och kanter men går att ha redan. Så konstigt kan det vara ibland. Musikatterna och den randiga trikån är köpta från Pehemiä och båda är ekologiska. Om jag kan välja väljer jag gärna ekologiskt och också gärna inhemsk (finsk) design och om möjligt produktion**. Det känns bättre så.

*raglan med sadelärm tror jag det heter.
**rea väljer jag också gärna...

3 kommentarer:

  1. Fin kombination tycker jag! Jag blir ofta väldigt tygshopparsugen när du lägger upp länkar....

    SvaraRadera
  2. Det tyget var verkligen något extra! Härliga färger och härligt mönster! tack för att du fick mig att se passgågngaren med nya ögon. Det hjälpte!

    SvaraRadera
  3. En hit! Helt klart! Gillar både färg och form!

    SvaraRadera