Sidor

fredag 2 mars 2012

Do redo med dun


Mormors kudde* har figurerar här på bloggen tidigare, eller i alla fall fodral till den. Nu, lagom till mormors 80-årsdag, känns det i alla fall som om den gamla kudden kunde må bra av en välförtjänt pensionering och ersättas av en ny. Eftersom det handlar om en specialkudde, storleksmässigt, så gick det tyvärr inte att bara gå ut och köpa en ny utan jag satte saxen i en fullstor Gosa Raps istället. Resultatet: dun i hela huset. Men också en smalkudde, storlek 29x55 cm (ungefär). Nu återstår det bara att se om den godkänns...


Tips till andra som vill tömma en dunkudde: 
- håll dig i ett vindfritt utrymme, frestas t.ex. inte att gå ut på balkongen eller gården... 
- ett badkar samlar rätt så bra upp rymningsbenägna dun
- ha inte en ylletröja på dig
- dammsug många gånger


* kort sammanfattat: uråldrig dunkudde med storleken 30*55 cm (ungefär).

1 kommentar:

  1. Hahaha! Toppenide att dela kudden och en ännu bättre ide att berätta om misstagen! Jag tror nog att jag ska satsa på att sy två slarvsömmar innan jag klipper kudden... :) Jag älskar när man får lära av andra!

    SvaraRadera