Sidor

torsdag 15 mars 2012

Näsduksfodral

Innan jul sydde jag en mängd näsduksfodral och nu var det dags igen. De är ju så snabba att sy och det är ju så roligt att sy många i olika tyger. De är dessutom en perfekt liten presentoch superpraktiska i väskan, så varför skulle man inte gilla dem? Två har redan flyttat hemifrån, det brunblommiga och det blårandiga ovan. Totalt blev det 14 stycken, det grönturkosa kom med på bild två gånger i misstag. Men när man (helt oplanerat) lyckas så där fantastiskt bra med mönsterpassningen så må det kanske få vara hänt?
Och titta, mönsterpassningen på röda nalletyget blev ju också riktigt bra! Kul :)

2 kommentarer:

  1. Du kan sälja dem till personalen i förskolorna. Det kanske blir ett nytt projekt för mig när jag får ställt upp min symaskin i syateljén som jag någon gång förhoppningsvis får ordning på.
    Susanne

    SvaraRadera