Sidor

måndag 2 april 2012

Återbruksutmaning - förvaringslåda

Veckans återbrukspyssel är simpelt, men användbart. I stället för att slänga en papplåda i kartonginsamlingen, och sedan gå ut och köpa en ny förvaringslåda till diverse pysseltillbehör, så återbrukade jag sagda papplåda. 
Jag klippte bort kortsideflärparna, klädde in lådan i gult papper och så gjorde jag en enkel stängningsanordning av en bit snöre och en guldfärgad kartongbit. Snyggt och praktiskt! (Och lite prinsessigt med guldknappen...) Och kan man någonsin ha för många förvaringslådor? Nej, jag tänkte väl det.


Det blir spännande att se vad de andra har sysslat med under veckan!

10 kommentarer:

  1. Bra jobbat. Förvaring kan man verkligen inte få för mycket av. Det kan nog vara nästa utmaningstema. Vad kan man använda av alla befintliga förpackningar och skapa nya användnigsområden för. Särskilt de som man aldrig funderar över utan bara slänger iväg til insamling.

    SvaraRadera
  2. Håller med Klockarbarn. Och så tycker jag att din låda blev väldigt fin!

    SvaraRadera
  3. Blir så mycket roligare att använda när lådan fungerar som ögongodis :)
    Väldigt fin!

    SvaraRadera
  4. Supersmart återbruk! Jag gillar nyckelbanden nedan också. :)

    SvaraRadera
  5. smart, billigt och otroligt snyggt!

    SvaraRadera
  6. Vad fin lådan blev, gillar pappret jättemycket.

    SvaraRadera
  7. Tjusigt! Vad satte du fast pappret med? Det ser så slätt & fint ut : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog vanligt universallim, men pappret är ganska styvt så det är kanske därför det hölls slätt!

      Radera
  8. Så smart!! Ibland är de bästa lösningarna de enklaste.. det gäller bara att komma på dom :) Tack för tipset!

    SvaraRadera