Sidor

onsdag 27 juni 2012

Drakväska

Tvillingväska nummer två hade önskemålen "grön drake på röd bakgrund". Helt klart en utmaning. Om lejonväskan var någorlunda lätt att komma på designen till var drakväskan desto svårare. Hur ser en drake ut till att börja med? Och hur ser en drake ut när den sitter/står/sover/flyger etc.? Efter lite funderande och provritande bestämde jag mig för en drakmodell och att det, liksom på lejonväskan, fick bli en nattsida och en dagsida. Det blev riktigt bra till slut och svansinpassningen lyckades perfekt på båda sidorna. Det är svårare än man skulle tro att få det riktigt bra. En lycklig slump gjorde dessutom att draken fick en mun med vita tänder, måste erkänna att jag inte hade räknat med det när jag ritade upp draken och fick en glad överraskning när jag vände på den utklippta figuren. Hoppas båda tvillingarna är nöjda med sina väskor.

3 kommentarer:

  1. Jätte fin drak väska! Du lyckades verkligen med att hitta fram till hur draken skulle se ut!

    SvaraRadera
  2. Dina djurväskor är så fina! En riktig drake tycker jag, precis så som drakar ser ut!

    SvaraRadera
  3. Så fint, gillar verkligen. Allt gott till flytten..

    SvaraRadera