Sidor

lördag 2 juni 2012

Strandlejon

Efter "man tager vad man haver"-försöket traskade jag snällt iväg till hobbyaffären för att köpa akrylfärger. De fungerade mycket bättre än textilfärgen och spritpennorna jag använde till försökskaninen! Ögleskruvar hittade jag även i affären och ni ser ju resultatet - läckra strandlejon som kanske kan rädda en eller annan båtnyckel i sommar :) En vanlig nyckel klarar de raska gossarna i alla fall galant av att hålla flytande, det är testat!
Då återstår bara "problemet" med att få tag på flera korkar... Kanske snälla släktingar och vänner som inte planerar egna pyssel kunde spara några åt mig ifall det dricks något bubbligt?

8 kommentarer:

  1. Haha, men gud så söta, helt underbara ju! :-D

    SvaraRadera
  2. Nästan så att jag vill bli med båt bara för att få en anledning att göra sådana. :-)

    SvaraRadera
  3. Helt underbara!! Vilken fantstisk idé!

    SvaraRadera
  4. Vad fina det blev! Du får genomföra ett test a´la mythbusters för att ta reda på hur mycket de klarar:)

    SvaraRadera
  5. Haha, vilka gulliga! Sitter färgen kvar om de hamnar i vattnet också?

    SvaraRadera